Sivut

torstai 15. tammikuuta 2015

Fernweh

Heippa taas!

Oletko koskaan kuullut sanaa Fernweh tai Wanderlust? Minulle kyseiset sanat esitteli kaverini Daly jenkeistä. Mun vaihtarivuonna Daly oli yksi mulle rakkaimmista ihmisistä, ja on sitä tietenkin edelleenkin. Mua ja Dalya yhdistää halu matkustella. Molemmat ollaan samaa mieltä siitä, että maailmasta ei voi tietää mitään, ellei sitä ole kokenut ja nähnyt omin silmin. Matkustamisella en tarkoita pelkästään viiden tähden turistikohteissa olemista, vaan sen oikean paikallisen elämän kokemista. "Fernweh" ja "wanderlust" viittaavaat intohimoon ja haluun matkustella ja nähdä maailmaa. Mulle matkustaminen on aina ollut lähellä sydäntä, ja nyt viimeisen vuoden aikana entistäkin suurempi osa mua haluaa vain reissata ja oikeasti nähdä maailmaa!

Mikä matkustamisessa sitten viehättää? Tähän kysymykseen ei ole ainoaa ja oikeaa vastausta. Halu nähdä maailmaa, halu tutustua uusiin ihmisiin, halu kasvaa paremmaksi ihmiseksi, halu laajentaa perspektiiviään... Olen itse matkustellut suhteellisen paljon, mutta koskaan en saa tarpeekseni. Kuulostaa kliseisen siirappiselta, mutta mulle elämässä tärkeintä on siitä nauttiminen, ja mulle juurikin matkustaminen ja maailman näkeminen tuo edellämainittua nautintoa.

Meidän kaveriporukalla on loistavia suunnitelmia juurikin matkustelua koskien: Lähdetään muutaman hengen tyttöporukalla interreilaamaan kesällä noin kuukaudeksi! Reissuun meitä on lähdössä tosi hyvä porukka, jonka kanssa Euroopan kiertäminen junalla onnistuu varmasti paremmin kuin hyvin. Tarkkaa reissusuunnitelmaa ei olla tehty - eikä halutakaan tehdä - mutta jonkinlaisia suunnitelmia on reissun rakenteesta. Aloitamme matkamme Unkarista, josta suuntaamme Kroatiaan. Tästä sitten matka taittuu Euroopan halki aina Tanskaan saakka, jossa viivymme muutaman päivän Roskilde-festareilla. Festareiden jälkeen ehdimme vierailemaan vielä parissa maassa, ja kotiin päin suuntaamme Englannin kautta. Matka taittuu suurimmaksi osaksi junalla, mutta Suomi-Unkari välin, sekä Lontoo-Suomi välin joudumme menemään lentämällä. Reissusta tulee varmasti ikimuistoinen!



Roosa 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti